آنکھوں میں الرجی کیوں ہو جاتی ہے؟

آنکھوں میں الرجی کیوں ہو جاتی ہے؟ جسم میں کیا نقص پیدا ہو جاتا ہے کہ انسان ایسی چیزوں کو برداشت نہیں کر پاتا جو الرجی پیدا کرنے کیلئے معروف ہیں؟

الرجی اصل میں جسم میں پائی جانے والی ایک کمزوری ہے۔ جس کی وجہ سے بعض چیزوں کو جسم برداشت نہیں کر پاتا۔ جونہی اُن چیزوں سے واسطہ پڑا جسم میں کچھ زہر پیدا ہونے شروع ہو گئے۔ اب یہ زہر جسم کو نقصان پہچانا شروع کر دیتے ہیں۔ یہ زہر جسم کے اپنے ہی بنائے ہوئے ہوتے ہیں اور زیادہ تر وہ کیمیاوی مادّے ہوتے ہیں جو جسم بنیادی طور پر اپنے دفاع کے لئے استعمال کرتا ہے۔ مختلف مریضوں میں مختلف طریقِ کار سے یہ بیماری نقصان پہنچاتی ہے۔ اِن میں سے کُچھ کی تفصیل نیچے دی گئی ہے:

  1. الرجی کے مریضوں میں  جن چیزوں کے خلاف زہریلے مادے پیدا ہوتے ہیں اُنھیں الرجن Allergen کہتے ہیں۔
  2. زیادہ تر مریضوں میں یہ ألرجن جسم کے باہر سے آتے ہیں جب ألرجن جسم میں آتا ہے تو اُس سے تعامل کے نتیجے میں خاص کیمیاوی مادے پیدا ہوتے ہیں جن سے الرجی کی علامات پیدا ہوتی ہیں۔ 
  3. لیکن کئی مریضوں کے جسم کے اندریہ الرجن جب ایک دفعہ آتے ہیں تو پھر جسم کے اندر مستقل بسیرا کر لیتے ہیں مثلاً جسم میں کسی جگہ پر موجود ٹی بی کے جراثیم یا مسلسل گلا خراب رہے تو گلے کے غدود میں موجود جراثیم وغیرہ۔ ایسے مریضوں چونکہ مسلسل الرجن چھیڑچھاڑ کرتا رہتا ہے اِس لئے اِن میں مسلسل ہی علامات موجود رہتی ہیں۔ 
  4. اِن زہریلے مادوں کا اصل کام تو جراثیموں کو مارنا ہے یا دوسری بیرونی چیزوں سے جسم کی صفائی کرنا ہے لیکن الرجی کی کمزوری رکھنے والے لوگوں کا جسم کا مدافعتی نظام زیادہ حساس ہونے کی وجہ سے اِن مادوں کو ضرورت سے کہیں زیادہ مقدار میں پیدا کر دیتا ہے چنانچہ وہ اپنے ہی جسم کو نقصان پہنچانا شروع کر دیتے ہیں۔ 
  5. کئی لوگوں میں نقص کی نوعیّت یہ ہوتی ہے کہ اُنکے جسم کا اپنا نظامِ مدافعت اپنے ہی جسم کے کسی حصے یا کسی کیمیاوی جزو کو بیرونی چیز سمجھ کر اُس کے ساتھ زور و شور سے لڑائی شروع کر دیتا ہے۔ اِس قسم کی الرجی کو Autiimmune disorders کہتے ہیں۔ یوں وہ جسم کے متعلقہ حصے کو نقصان پہچانا شروع کر دیتے ہیں جس کے نتیجے میں الرجی کی علامات پیدا ہوتی ہیں۔ 

 

Author: Dr Asif Mahmood Khokhar

Senior eye surgeon with special interest in Vitreoretinal, Oculoplastic, Laser, and Phaco surgeries

Leave a Reply

Be the First to Comment!

اگر کوئی سوال آپ پوچھنا چاہیں تو یہاں لکھ کر پوسٹ کر دیں۔ اپنی رائےیا تجویز سے مجھے آگاہ فرمانا چاہیں تو یہاں لکھ کر پوسٹ کر دیں میں انشاءاللہ جلد از جلد آپ سے رابطہ کروں گا۔